ErayKitap Web Sitesine Hoş Geldiniz !             En İyi Bilgi Dünya ve Ahiret Saadeti Sağlayan Bilgidir
بِسْمِ اللهِ اَلْحَمْدُ ِللهِ وَحْدَهُ، وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى مَنْ لاَنَبِيَّ بَعْدَهُ
Allah’a hamd olsun. Salât ve selâm, kendisinden sonra Nebi gelmeyecek olan Muhammed - sallallahu aleyhi ve sellem-’e olsun.
Konularına Göre Hadis-i Şerif Meali / veya Hadis Fihristi
"...Allah ve Resûlünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini kendine din edinmeyen kimselerle.." (Tevbe Suresi - 29)
(Resûlüm! ) De ki: Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah Ğafur ve Rahimdir.
De ki: Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin Eğer yüz çevirirlerse /itaat etmezlerse bilsinler ki Allah kâfirleri sevmez (Ali İmran Suresi 31-32)
Hadis Fihristi veya Konularına Göre Hadis Meali HADİS FİHRİSTİ
  = ♦   S   ♦ =  
  • Hadis-i Şerifi inkar edenler için / Koltuğuna Kurulan Karnı Tok Bir Adamın
    “Şunu iyi biliniz ki, bana Kur'an-ı Kerim ile birlikte onun bir benzeri de verilmiştir.
    (Bu konuda) dikkatli olun; (çünkü) koltuğuna kurulan tok bir adamın ‘Size sadece şu Kur'an lazımdır, onda bulduğunuz helali helal, haramı da haram kabul ediniz yeter!’ diyeceği (günler) yakındır...” Bu hadis-i şerif -farklı nüanslarla - kütübü sitte ve diğer bazı kaynaklarda geçmektedir
    Ebu Davud, Sünnet, 5(6), İmaret,33; Tirmizî, İlim, 10; İbn Mace, Mukaddime, 2; Darimî, Mukaddime,49; Ahmed b. Hanbel, 2/367, 4/131-132, 6/8) İLİM BÖLÜMÜ / BÖLÜM: 10 Ø HADİSLERİ İNKAR EDENLER DE OLACAK MI? HADİS NO: 2663


  • SEFERİ NAMAZI YOLCULARIN SAVAŞCI MÜCAHİDLERİN NAMAZI VE BUNUN KISALTILMASI

    Cabir b. Abdullah (r.a.) şöyle dedi:
    Ben Allah Resulü (a.s.) ile birlikte korku namazının kılınmasında hazır bulundum. Bizi iki saf yaptı. Bir saf Allah Resulü'nün arkasında durdu. Düşman da bizimle kıble arasında bulunuyordu. Peygamber tekbir aldı. Biz de beraberce tekbir aldık. Sonra (kıraatın ardından) rükuya vardı. Biz de beraberce rükuya vardık. Sonra rükudan başını kaldırdı, biz de beraberce kaldırdık. Sonra Allah Resulü ve kendisini takip eden halk secdeye gitti. Geride bırakılan saf düşman karşısında durdu. Peygamber ve kendisini takip eden saf sücudu bitirip kalkınca gerideki saf secdeye vardı ve kalktılar. Sonra geride bırakılan saf ileri geçti, öndeki saf da geriye çekildi. Sonra (kıraatın ardından) Peygamber rükuya vardı, biz de beraberce rükuya vardık. Sonra rükudan başını kaldırdı, biz de beraberce kaldırdık. Sonra Peygamber ve ilk rekâtı kılarken geride bırakılmış olup şimdi hemen Peygamber'in ardında bulunan saf secdeye vardılar. Bu sefer geride düşman karşısında bulunan saf kalktı, Peygamber ile kendisini takip eden saf secdeyi bitirince geriye bırakılan saf secdeye gidip secde ettiler. Sonra Peygamber selam verdi, biz de beraberce selam verdik. Cabir Sizin şu muhafızlarınızın, valilerini (emîrlerini) korumak için yaptıkları gibi, dedi.
    Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 1387



    Sehl b. Ebu Hasme (r.a.) şöyle anlatır:
    Allah Resulü (a.s.) korku zamanında ashabına namaz kıldırdı: Sahabeleri kendi arkasında iki saf yaptı. Arkasından kendi peşindeki safa bir rekât kıldırdı. Sonra kalktı, daha arkada bulunanlar bir rekâtı kılıncaya kadar kendisi ayakta kaldı. Sonra arkadakiler öne geçti ve önlerinde bulunanlar da geriye gittiler. Allah Resulü yeni gelenlere de bir rekât kıldırdı. Sonra geri çekilenler bir rekât kılıncaya kadar oturdu, sonra selam verdi.
    Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 1389[1]



    544- Abdullah b. Ömer (r.a.)’den rivâyet edildiğine göre, şöyle demiştir:
    “Peygamber (s.a.v.) Ebû Bekir, Ömer ve Osman ile yolculuğa çıktım, öğle ve ikindi namazlarını ikişer ikişer olarak kılarlar ne farzdan önce ne farzdan sonra sünnet namaz kılmazlardı.”
    Abdullah b. Ömer diyor ki:
    “Farzdan önce ve sonra sünnet kılınması gerekmez eğer fazladan namaz kılınacak olsaydı farzı dörde tamamlardım.”
    (Muvatta, Kasr-us Salat: 2; Nesâî, Taksirus Salat: 1)



    545- Ebû Nadre (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir:
    Imrân b. Husayn’a yolculuk namazından soruldu o da şöyle dedi:
    “Rasûlullah (s.a.v.) ile Hac yaptım,
    Hac esnasında hep iki rek’at kıldı.
    Ebû Bekir ile Haccettim iki rek’at kıldı.
    Ömer ile Haccettim iki rek’at kıldı.
    Osman’ın halifeliğinin altı ve yedinci senesinde Haccettim; O’da iki rek’at kıldı.”
    (Nesâî, Taksirus Salat: 4)



    546- Mâlik b. Enes’in şöyle dediği işitilmiştir:
    “Rasûlullah (s.a.v.) ile Medîne’de öğleyi dört rek’at, Zülhüleyfe’de ikindiyi iki rek’at olarak kıldık.”
    (Nesâî, Taksirus Salat: 4)



    547- İbn Abbâs (r.a.)’den rivâyete göre:
    “Rasûlullah (s.a.v.), Medîne’den Mekke’ye yola çıktı hiçbir düşman korkusu yokken sadece Alemlerin Rabbinin korkusu varken namazları iki rek’at kıldı.”
    (Nesâî, Taksirus Salat: 4; Muvatta, Kasrus Salat: 2)[2]



    548- Enes b. Mâlik (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir:
    Rasûlullah (s.a.v.) Medîne’den Mekke’ye yola çıktık namazları iki rekat kıldı.
    Ebû İshâk el Hadremi diyor ki:
    Enes’e:
    “Rasûlullah (s.a.v.), Mekke’de kaç gün kaldı” dedim; “On gün” dedi.
    (Nesâî, Taksiru’s Salat: 4; Ebû Dâvûd, Salat’üs Sefer: 10)



    549- İbn Abbâs (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir:
    “Rasûlullah (s.a.v.), bir sefere çıktı;
    On dokuz gün iki rekat iki rekat kıldı.”
    İbn Abbâs diyor ki:
    “Biz de bir yerde on dokuz gün kalırsak ikişer ikişer kılarız, eğer bu süreyi geçerse dört kılarız.”
    (Müslim, Salat-ül Müsafirin: 2)[3]



    550- Berâ b. Âzib (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir:
    “Rasûlullah (s.a.v.) ile on sekiz seferde beraber oldum;
    Güneş batıya kayınca öğleden önceki kıldığı iki rek’at sünneti hiç terkettiğini görmedim.”
    (Ebû Dâvûd, Salat-üs Sefer: 6)



    551- İbn Ömer (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir:
    “Rasûlullah (s.a.v.) ile yolculuklarda öğle namazını iki rek’at olarak sonunda da iki rek’at sünneti beraberce kıldım.”
    (Tirmîzî rivâyet etmiştir.)



    552- İbn Ömer (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir:
    “Rasûlullah (s.a.v.) ile birlikte yolculuklarda ve yolculuk dışında pek çok namaz kıldım, yolculuk dışında onunla öğleyi dört, öğleden sonra iki rek’at sünneti kıldım. Yolculukta ise; öğleyi iki rek’at sonrada iki rek’at sünneti, ikindiyi iki rek’at farz olarak kıldım, sonunda bir şey kılmamıştı. Akşam namazı yolculukta ve yolculuk dışında hep üç rek’at idi eksiltme ve fazlalaştırma olmamıştı çünkü o akşam namazı gündüzün vitiridir, onun arkasından iki rek’at namaz kıldım.”
    (Nesâî, Taksirus Salat: 5)[4]



    553- Muâz b. Cebel (r.a.)’den rivâyete göre:
    “Rasûlullah (s.a.v.), Tebûk gazvesinde mola verip hareket edeceğinde öğle vakti girmemiş ise öğleyi ikindi vaktine geciktirir ve ikisini bir arada kılardı, öğle vakti girdikten sonra hareket edecekse ikindiyi öne alarak ikisini birlikte kılar, sonra hareket ederdi. Akşamdan önce hareket edeceği zaman akşam namazını geciktirerek onu yatsı ile beraber kılar; şayet akşamdan sonra hareket edecekse yatsı namazını öne alarak akşamla beraber kılardı.”
    (Ebû Dâvûd, Salat-üs Sefer: 5; Muvatta, Kasr-us Salat: 1)



    555- İbn Ömer (r.a.)’den rivâyete göre:
    “Ailesinden birilerinin yardımına koşması istenince hızlı yürümesi gerekti akşam namazını şafak kaybolup ortalık kararıncaya kadar geciktirdi sonra konaklayarak ikisini bir arada (akşam ile yatsı namazını) kıldı ve Rasûlullah (s.a.v.)’in hızlı yürümesi gerektiği zaman böyle yaptığını haber verdi.” (Nesâî, Mevakît: 14; Muvatta, Kasr-us Salat: 1)[5]



    205- Mâlik b. Huveyris (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir:
    Amca oğlumla beraber Rasûlullah (s.a.v.)’e geldim, bize buyurdu ki:
    “Yolculuğa çıktığınızda ezan okuyun, kamet getirin büyüğünüz size imâm olsun.”
    (Buhârî, Ezan:18; Nesâî, Ezan: 26)[6]




       Kaynak:
    [1]:el lulu vel mercan buhari ve müslim ittifak ettikleri hadisler Muhammed Fuad Abdulbaki ..:YOLCULARIN NAMAZI VE BUNUN KISALTILMASI Bölümü
    [2]:Sunen-i Tirmizi:Tercüme Abdullah Parlıyan..:Sefer (Savaş İçin Yola Çıkmak) Bölümleri..: Bölüm: 391 yolculukta namazları kısaltmak
    [3]:Sunen-i Tirmizi:Tercüme Abdullah Parlıyan..:Sefer (Savaş İçin Yola Çıkmak) Bölümleri..:bölüm: 392 namazları kısaltmada zaman ve yer uzunluğu ne kadardır?
    [4]:Sunen-i Tirmizi:Tercüme Abdullah Parlıyan..:Sefer (Savaş İçin Yola Çıkmak) Bölümleri..:Bölüm: 393 yolculukta kılınan nafile namazlar
    [5]:Sunen-i Tirmizi:Tercüme Abdullah Parlıyan..:Sefer (Savaş İçin Yola Çıkmak) Bölümleri..:Bölüm:394 iki vakit namazını bir vakitte bir arada kılmak
    [6]:Sunen-i Tirmizi:Tercüme Abdullah Parlıyan..:Namaz Bölümleri..:Bölüm: 151 YOLCULUKTA DA EZAN OKUNMALIDIR







  • Konularına Göre Hadis Meali veya Konularına Göre Hadis Fihristi Okuyabilir, bilgisayarınıza indirebilir ("RAR" İndir Linki), ödev ve tezlerinizde kullanabilir ve siteyi referans göstermek ve değiştirmemek koşuluyla site ve bloglarınızda yayınlayabilir ve kopyalayıp, çoğaltabilirsiniz. v..d.. Download / İndirdikten Sonra Üçretsiz Dağıtabilirsiniz..

    En iyi Bilgi Dünya ve Ahiret Saadeti Sağlayan Bilgidir   Eraykitap ilmin kisa yolu

  • سُبْحاَنَكَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ، أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ، أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتُوبُ إِلَيْكَ
  • Tirmizî’nin bir rivayeti şöyledir: 2663- Ebû Rafî (r.a.)’den rivâyete göre, -başkaları bu hadisi merfu olarak rivâyet ettiler şöyle demiştir: “Dikkat edin! Sizden birinizi; emrettiğim veya yasakladığım konulardan birisi kendisine ulaşınca koltuğuna yaslanmış durumda iken, bilmiyorum Allah’ın kitabında ne bulursak ona uyarız (hadisleri tanımayız derken) bulmayayım.

    İLİM BÖLÜMÜ / BÖLÜM: 10 Ø HADİSLERİ İNKAR EDENLER DE OLACAK MI? HADİS NO: 2663 / DEVAMI İÇİN BKZ...